‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
آیا این ایمیل را در فرمت درست مشاهده نمی کنید؟ در مروگر ببینید
Image description

سلام. این اولین شماره خبرنامه ست. :) 

بعد از کلی تأخیر و دست دست کردن تصمیم گرفتم که کمتر به خودم سخت بگیرم و زودتر خبرنامه رو منتشر کنم.

اما قبل از اینکه بریم سراغ خود خبرنامه، خیلی خوشحال میشم و همینطور خیلی خوبه که (چون خبرنامه رو از دست نمیدید.) این کار رو که میگم بکنید:

می خوام که خبرنامه رو از بخش Promotins یا updates یا هرجای دیگه از اینباکستون رفته، منتقلش کنید به Primary. این کار به من کمک می کنه که خبرنامه م به سیاه چاله هرزنامه (Spams) نزدیک نشه و به شما کمک میکنه که راحت تر و آسون تر پیداش کنید.

و یه چیز دیگه،‌ خیلی خوب میشه که اگه خبرنامه رو برای دوستاتون بفرستید، یا اینکه لینک زیر رو براشون بفرستید تا اون ها هم بتونن عضو بشن:



https://mmehdi.ir/newsletter/

ممنون که همه این کارها رو انجام دادید. درواقع هدف اصلی این شماره از خبرنامه همین ها بود. (اسمشم خوش آمد گویی بود دیگه. (آها، راستی خوش اومدید :))

اما همینجوری خشک و خالی که نمیشه. توی ادامه خبرنامه چندتا معرفی کوتاه فیلم، پادکست، موسیقی و وب نوشت (نوشته های روی اینترنت) براتون گذاشتم.

این شماره: مرگ ستاره

Image description

لعنت به سانسور چی؛ نه البته این اسم فیلم نیست. صرفا چون می خواستم دوتا ویدیو از فیلم این شماره براتون بذارم، اما از اونجایی که یوتیوب رو فیلتر کردن نتونستم مستقیم فیلم رو امبد (جایگذاری؟ یا همچین چیزی) کنم تا راحت و مستقیم از توی همین ایمیل تریلر و بخشی از فیلم رو ببینید. پس شوربختانه باید از اینجای خبرنامه رو با فیلترشکن ببینید.(؟)

بوهومینن راپسودی

این فیلم حوادث دهه 70 تا 90 زندگی فردی مرکوری رو روایت میکنه.

نمیدونم چقدر درمورد فردی میدونید، اما خیلی خلاصه:

مرکوری خواننده و ترانه سرای گروه راک کویین بود که حدود 40 سالگی به خاطر بیماری ایدز از دنیا رفت.

اگر از فردی و گروه کویین هیچی نمیدونید، این فیلم برای شروع آشنایی خیلی خوبه، هم بازی رامی مالک به جای فردی مرکوری عالیه، هم فیلم برداری و لباس ها و صحنه های فیلم. و البته، توی فیلم مجموعه ای از بهترین و آیکانیک ترین آهنگ های گروه هم پخش/ اجرا میشه که برای آشنایی عالیه.

اگه هم که از قبل با این گروه آشنا بودید، تجدید خاطره ای هست برا خودش ؛)

از لینک زیر می تونید تیزر رسمی فیلم رو، روی یوتیوب ببینید:



تیز فیلم

اگه نمیخواید فیلم رو ببینید، اقلا این چند دقیقه که مربوط به اجرای LIVE AID هست رو ببینید:

(بازسازی همچین صحنه هایی اصلاً آسون نیست.)

LIVE AID

اینکه فیلم رو چطور و از کجا بگم دانلود کنید رو خیلی بهش فکر کردم، اما به جواب درستی نرسیدم، اگه می تونید از تلگرام دانلودش کنید این لینک برای شماست:

دانلود از تلگرام

اگه هم از تلگرام نمی تونید دانلود کنید این لینک رو امتحان کنید.

دانلود با لینک مستقیم

اگه لینک دوم کار نکرد، خودتون بگردید و فیلم رو بدون سانسور پیدا کنید و ببینید.

قبل از رفتن سراغ بخش بعدی، بد نیست بگم که به روایت داستان کویین توی این فیلم خیلی انتقادها هست، و میگن که دقیق نیست و...

که اگه روایت دقیق تری رو میخواید یا اینکه اون انتقادها رو میخواید بشنوید به این اپیسود از پادکست آلبوم گوش کنید:

ما قهرمانیم
Image description

همونطور که اسم این شماره از خبرنامه، مرگ ستاره ست. برای پادکست هم اول میریم سراغ مایکل جکسون و بعد از اون هم دوباره بر میگردیم به کووین.

اپیسود ده آلبوم، مایکل جکسون

آلبوم دهم «در بهشت به ملاقاتم بیا»

احتمالاً مایکل جکسون یکی از معروف ترین هنرمندهای مرده است. اما چقدر درمورد خودش و بالا پایین های زندگیش می دونید؟



توضیحات خود پادکست آلبوم درمورد این اپیسود:

می‌گویند او شناخته‌شده‌ترین آرتیست تاریخ موسیقی است، به طوری که ادعا می‌شود 95% مردم کره زمین با نام «مایکل جکسون» Michael Jackson آشنا هستند. هنرمندی که موسیقی را از کودکی شروع کرد و مسیری را در پیش گرفت که نه آن را انتخاب کرده بود و نه شرایط آن تحت کنترلش بود. مایکل جکسون، کسی که سلطان موسیقی پاپ لقب گرفته، در اصل تا مدتها برده‌ی صنعت موسیقی بود و همین مساله او را به سمتی برد که مرگ زودتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت به سراغش آمد.



مایکل جکسون فعالیت هنری را با حضور در گروه «جکسون فایو» The Jackson 5 آغاز کرد. گروهی که به همراه چهار برادرش و زیر نظر پدر خانواده در آن به برنامه اجرا می‌کرد. مایکل جکسون در کنار این گروه به فعالیت انفرادی هم مشغول بود. فعالیتی که منجر به انتشار آلبوم بی‌نظیر «تریلر» Thriller شد. آلبومی که بعنوان پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی شناخته می‌شود.

لینک زیر شما رو میبره به سایت پادکست آلبوم که از اونجا، هم میتونید به صورت مستقیم و هم از طریق اپ های پادگیر به این اپیسود گوش بدید.

در بهشت به ملاقاتم بیا.

پیشنهاد اضافه:

اگه بعد از شنیدن این اپسیود همچنان درباره مایکل جکسون کنجکاو هستید، یا اینکه از قبل این اپیسود رو شنیدید، پادکست رخ هم توی دو اپیسود به مایکل جکسون پرداخته:

Image description

انتخاب واقعاً سخته. مخصوصاً‌ بین بهترین کارهای دوتا سوپر استار. من خودم رو مجبور کردم که فقط دوتا از آهنگ هاشون رو براتون انتخاب کنم؛ اما از اونجایی که شما هیچ اجباری رو نیاز نیست تحمل کنید، بیشتر از این آهنگی که من براتون فرستادم گوش کنید.

با هندزفری گوش کنید.

فکر کنم همه دیگه آهنگ We Will Rock You رو از گروه کویین شنیدن. (اگه فکر می کنید نشنیدید، برید از اینجا بشنوید. قول میدم ریتمش اقلاً براتون آشنا خواهد بود.)

اما آهنگی که انتخاب کردم برای این شماره، قطعه Bohemian Rhapsody از همین آلبومه، البته نسخه ریمستر شده ش.

آهنگ یکم طولانیه ولی با دقت و حوصله گوش کنید :)

Bohemian Rhapsody

(پیش پیش هم بگم که بله توی دقیقه سه دارن میگن بسم الله 😁

😁)

دوست داشتم بیشتر از این دوتا آهنگ رو از مایکل براتون بگذارم؛ اما خب، خودتون برید و بیشتر ازش بشنوید.

آهنگ اولی که ازش انتخاب کردم They Don’t Care About Us از آلبوم HIStory هست.

(لینک دانلود آهنگ با کیفیت 320 رو به صورت مستقیم:)

They Don’t Care About Us

آهنگ دومی که پیشنهاد می کنم از مایکل بشنوید آهنگ Blue Gangsta از آلبوم XSCAPE هست که دومین آلبومی هست که بعد از مرگ مایکل جکسون ازش منتشر شد. 

Image description

وب نوشت های اولین شماره از خبرنامه رو از موردعلاقه ترین وبلاگی که می خونم براتون انتخاب کردم. پس کم لطفی نکنید به خودتون و حتماً حتماً‌ این دو مطلب رو بخونید:

به جای اینکه من بنویسم قراره چی بخونید توی این دوتا مطلب، تصمیم گرفتم که دو پاراگراف اول هر مطلب رو براتون بگذارم.

فقط، این دو مطلب به هم مرتبط و به نوعی ادامه یک دیگر هستند؛ پس بهتره که به همین ترتیب که اینجا گذاشتم مطالعه کنید.

ما در عصر محتوا زندگی میکنیم. محتوا پادشاه است و از این جنس صحبت‌های حوصله سربر. کسب‌وکارها و انسان‌ها هم این موضوع را فهمیده‌اند و روزبروز محتواهای با کیفیت‌ بالای بیشتری (صدالبته در کنارهمه آت و آشغال‌های بیشتر) تولید میشود. موضوع اول جدا کردن خوب‌ها از چرندیات است. قبلا در جنگ جهانی زد به صورت انتزاعی درباره‌ی این که چرا باید بیخیال شبکه های اجتماعی شویم نوشته بودم. این‌دفعه کمی واقع بینانه‌تر و از نزدیکتر سعی میکنم راهکارهای عملی که خودم در مواجهه با آنها استفاده میکنم را توضیح بدهم.

مسئله دوم سخت‌تر از مسئله اول است. حالا که محتوا خوبها را الک کردیم چطور بین خوبها و عالی‌ها انتخاب کنیم. درهرصورت منبع زمان به شدت محدود است و مهم است که آن را به بهترین نحو مصرف کنیم. ماایرانی‌ها شاید زیاد با چالش انتخاب بین بدوبدتر برخورد کرده باشیم و آن را با تمام وجود حس کرده باشیم اما به نظرم چالش انتخاب بین خوب و عالی به مراتب چالش دشوارتری است. من خودم هنوز شدیدا در این موضوع ضعف دارم. شجاعت این که یک انتخاب خوب را به نفع یک انتخاب عالی که کمی دورتر ایستاده است کنار بگذاری واقعا باید از هنر و بصیرت مردان بزرگ باشد. بگذریم، داستان و موعظه در این باب زیاد است. بپریم در استخر عمل.

چطور نمی‌گذارم اینترنت مرا ببلعد؟

روزانه مقدار بسیار زیادی محتوای با کیفیت در وب تولید میشود و به آن برمیخوریم. چطور عالی‌ها را از خوبهایشان جدا کنیم و کاری نکنیم محتوای با کیفیت خودشان تبدیل به یک تله شوند برای اتلاف وقت.

اینجا یک موضوع پیش می‌آید. با این وقت اضافه میخواهیم چه کنیم؟اصلا گیرم صرفه‌جویی کردی این همه وقت را میخواهی با آن چه کنی؟ در مورد خودم میتوانم این سوال را پاسخ بدهم. میخواهم با وقت اضافه‌ام کتاب بخوانم. یعنی میخواهم زمانی را که صرف شبکه‌های اجتماعی نمیکنم را به کتاب خواندن اختصاص بدهم. اصلا این متن را ابتدا با عنوان “چطور کتابخوان شویم؟” شروع کردم و جرقه نوشتنش هم زمانی خورد که یکی از دوستانم پرسید برای کتاب خواندن چه کنم؟ اما عنوان را عوض کردم. عجیب است اما من کتاب خواندن را لزوما توصیه نمیکنم. کتاب خواندن یکی از کارها مورد علاقه‌ی من است. زندگی‌م را تغییر داده‌است و هرچه دارم از کتاب‌هایی است که خوانده‌ام. اما این من هستم و تجربه‌ی من است. شاید کتاب خواندن برای دیگران چنین اثری نداشته باشد. شاید اصلا ضرر داشته باشد. ضمن این که افرادی را هم که دیده‌ام که زیاد خوانده‌اند اما به حال و روز زندگی‌شان کمکی نکرده است.خلاصه این که من یک مدافع کور و مبلغ کتابخوانی نیستم اما کتاب میخوانم و میخواهم خیلی بیشتر بخوانم و به نظرممکن است.

چطور کتابخوان شویم؟

این ایمیل بر اساس درخواست شما و از طرف محمد مهدی شفیعی، برای شما ارسال شده است. درصورتی که دیگر نمی خواهید ایمیل ها را دریافت کنید، لغو اشتراک را کلیک کنید.

بقیه جاها هم همراه هم باشیم؟

وب‌سایت
اینستاگرام
کانال تلگرام
اگر می خواهید لغو اشتراک کنید اینجا را کلیک کنید
Sender.net